Programok

A TÁNC FESZTIVÁLJA - XXII. ORSZÁGOS ÉS NEMZETKÖZI KORTÁRS ÖSSZMŰVÉSZETI TALÁLKOZÓ


A TÁNC FESZTIVÁLJA - XXII. ORSZÁGOS ÉS NEMZETKÖZI KORTÁRS ÖSSZMŰVÉSZETI TALÁLKOZÓ (2020.09.06. - 2020.09.10.)

Huszonkettedik alkalommal szólítják Veszprémbe a kortárs táncművészet legkiválóbb hazai alkotóit, előadóit. A szervezők, a résztvevők és a veszprémi közönség a kortárs előadóművészetnek szenteli ezt a néhány napot. Bővebben Rövidebben

XXII. Országos és Nemzetközi Kortárs Összművészeti Találkozó

Időpont: 2020. szeptember 6-10.

A TÁNC fesztiválja Veszprém független színházának, a Pannon Várszínháznak évenkénti rendezvénye. 22 esztendeje a magyar kortárs táncművészet versenyszerű találkozója, Veszprém város kiemelt fesztiválja. Kezdettől fogva magához vonzza a társművészeteket, a művészeti ágak egymásra utaltságát és közös felelősségét hangsúlyozza. A színházi tereket kitágítja, utcák, épületek, civil közösségek fogadják be, játszák és élik meg produkcióit. A Veszprém-Balaton 2023 EKF projekt különleges lehetőséget nyújt a nemzetközi kapcsolatteremtésre. A cél az, hogy 2020-2023-ban Európa kiemelkedő együttesei jelenjenek meg, találjanak hosszú távon otthonra, gyemekek, fiatalok és idősek értsék meg jövőjüket, jelenüket és múltjukat, beszéljék a kortárs művészetek nyelvét és ezen a nemzetközi nyelven válaszokat is fogalmazzanak meg.

EKF - Veszprém-Balaton 2023
Európa Kulturális Fővárosa : a várost és a régiót hosszútávon és fenntartható módon Európa jelentős kulturális színterévé és turisztikai célpontjává tenni. Ezért az EKF projekt célja, hogy növelje a kultúra fogyasztók arányát és fejlessze a kultúrát kiszolgáló kreatív ipart a humánkapacitás növelésével, infrastrukturális fejlesztésekkel és példaértékűnek számítható események szervezésével.

 

Program:

“Köszönjük Magyarország”

​Veszprémi Petőfi Színház

Kísérőprogram – ingyenes

“Köszönjük, Magyarország!” program keretében támogatott előadó-művészeti produkció.

Ujszászi Dorottya és Hoffmann Luca: Mi musica  Cubana

Tóth Laura – Get out of hand

Szegedi Kortárs Balett – Bernarda Alba háza

Veszprémi Petőfi Színház, színházterem

A táncmű egyfajta sűrítmény, a Lorca mű olvasása után bennem kialakult érzések, gondolatok esszenciája, lenyomata. Nem a dráma történetét és karaktereit akarom megmutatni, hanem a bezártságból, az elfojtásokból adódó feszültséget, a vágyakozás erejéből táplálkozó egymás ellen fordulás természetét. A Bernarda Alba háza fő mondanivalója az egyéni boldogságot eltipró társadalmi kötöttségek bírálata. Lorca remekül érzékelteti a visszafojtott szenvedélyek fülledt légkörét. Aki meghajlik a kemény hagyományok előtt, magára vállalja az örök boldogtalanságot. Aki lázad ellene, aki derűt, boldogságot igényel, az belepusztul. “Nem halál s kiközösítés illetné azt, aki az évszázados morális szabályok helyett vágyainak és érzéseinek enged, ám amíg a puritán társadalom befolyása ilyen erős, fájdalom fog kísérni minden egyéni boldogságkeresést és akaratot.” Lorca szavakkal, dallamokkal, színekkel harcolt az emberi méltóságért, egyenlőségért, méltányosságért, demokráciáért.

DUENDE

“Mindenben, amiben fekete hangok vannak, van duende. Ez a fekete hang a titok. Gyökerei a fövenybe mélyednek, amely mindannyiunknak ismerős és mindannyiunknak ismeretlen, de rajta keresztül szívódik belénk mindaz, ami a művészet lényege. Ez a titokzatos erő, a szent áhítat a duende. Ha a fekete vér elkezd áramolni a szívből a test felé, az emberbe mintha egy szellem költözne. Kilép önmagából, hogy atomjaiból újraépítse a lelkét. Igényli és meg is teremti a közvetlen kapcsolatot az alkotó, a befogadó és valami felső erő között. Olyan alapkérdések táplálják, mint a bűn és az erény, a jó és a rossz harca, az Isten és az Ördög létezése. Mindig ellentétek szembeállítása jelenik meg – ez okozza azt a feszültséget, ami az előadóból kitör. De ez a kitörés ez olyan, mint a vulkán. A felszín alatt összegyűlnek ezek az ellentétes erők, a test, ami fogva tartja őket, igyekszik elnyomni, de egy belső lázadás eredményeként megállíthatatlanul törnek felszínre. Ezeket az erőket és érzelmi hatásokat legjobban talán a szeretkezéshez lehet hasonlítani, hiszen a végén letisztul és elcsendesedik minden. A feszültség feloldódik, a duende pedig elillan.”

Lorca szellemi vezetője, atyai jóbarátja volt a kor leghíresebb spanyol, andalúz zeneszerzője, Manuel de Falla.

Falla műveit a képszerű megjelenítés vágya ihlette, e törekvésében részben szenvedélyes vérmérséklete, részben a táncokban gyökerező mimikus készsége segítette.

Táncolják: Takács Zsófia, Szigyártó Szandra, Bocsi Petra, Nier Janka, Kovács Enikő, Wéninger Dalma, Kiss Róbert/Vincze Lotár

Zene: Manuel de Falla
Fény: Stadler Ferenc
Díszlet kivitelező: Scabello Bt.
Jelmez: Bianca Imelda Jeremias
Koreográfia: Juronics Tamás

Az előadás időtartama: 35 perc

Frenák Pál Társulat – Cage

Agóra, színházterem

Az előadás megtekintése 16 éves kortól ajánlott.

(illúziószerűen átlátható, zárt tér, önmagában foglalja világunk kaotikus rendszerét, és a művészeknek szabad kreatív lehetőséget ad milliónyi megközelítéshez)

Az új generációs társulás első előadásában vizionális perspektívába helyezi korunk társadalmi, szociológiai és politikai kórképeit, megidézve egy általuk vágyott, de nem megélt illuzórikus kor nosztalgiáját. A felvillanó, erős emocionális emlékképek kijátszása és megélése a megfelelés kényszere nélkül kerül színpadra, a fiatal generáció alkotóinak szabad értelmezésében.
A táncosok nem kínálnak konkrét megoldásokat és olvashatóságot, nem bizonygatják igazukat és nem játsszák korunk áldozatait sem. A FrenAK által adott szabad művészi játszótéren a mesteri kéz egyetlen célja a táncosok segítése önmaguk azonosságának és hitelességének megtalálásához, nem szégyellve a fiatalság fragilitását és az ezzel vállalt közös rizikót.

A Radikal Dance négy fiatal táncos-alkotó által életre hívott szabad formáció, akik először alkotnak együtt egy adott koncepció és szcenográfiai tematikán belül. A Radikal alkotói nem magyaráznak, ötleteiket és spontán megszületett érzeteiket őszintén és egyenesen kommunikálják. Teszik mindezt a táncművészet legmagasabb szintjén, a testi képességek maximális kihasználásával, meglepő fizikalitással, frontális, direkt ütközésekkel, a kortárs táncban saját útjukat keresve. A táncosok saját létük teljességében és egyszerűségében mutatkoznak meg, nem redukálva művészi képességüket a tagadás gesztusára.

Koreográfia: Radikal Dance, résztvevői: Esterházy Fanni, Eoin MacDonncha, Maurer Milán, Anibal dos Santos

Filozófiai konzultáns: Horváth Nóra (filozófus, egyetemi docens – Széchenyi István Egyetem)
Szcenográfia: Smiló László, Paradigma Ariadné
Alpintechnika: Zoltai György
Zenei szerkesztő: Halász Gábor
Fény: Marton János
Hang: Hajas Attila
Koncepció, rendezés: FrenAK

Az előadás a Trafó, a Pannon Várszínház, a Radikal Dance és a Frenák Pál Társulat közös produkciója.

Támogatók: NKA, EMMI

Az előadás időtartama: 50 perc

Zadam Társulat – Suprema (IZP)

Latinovits-Bujtor Játékszín

Az előadás megtekintése 16 éves kortól ajánlott.
(Az előadásban félmeztelenség látható)

(Imre Zoltán Program)

Az előadást Wonder Woman karaktere inspirálta, egy nőideál melyet dr. William Moulton Marston pszichológus professzor alkotott meg. Egy nőideál, mely egy férfi szemszögén keresztül született, egy nőideál melyet megalkotója két nőből gyúrt eggyé: feleségéből és szeretőjéből, egy nőideál mely egy poligám kapcsolat „gyümölcse”. A karakter pszichológiai megalapozottságának köszönhetően a mai napig az egyetlen valódi népszerűségnek örvendő szuperhősnő. Az egyenlőség az igazság és a feminista propaganda szimbólumává vált. Vonzó és erős karakter, mellyel nők milliói azonosulhatnak, ismerhetnek önmagukra, hiszen számos olyan tulajdonsággal rendelkezik, mely egyenként mindenkiben fellelhető.

A produkció a karakter női szemszögből történő értelmezése, feldolgozása és egyben kérdésfelvetése. Témáját tekintve nem az elnyomásáról beszél és nem a női létezésnek problematikáját tárgyalja. Sokkal inkább egy groteszk világot mutat meg, ahol a realitás átcsúszik a fantáziálásba és onnan visszakerül a valós térbe. Személyiségünk rétegeit vizsgálja vágyainkon, szexualitásunkon és félelmeinken keresztül. Mit is jelent valójában a női erő? Vajon a két szereplő egy és ugyanaz vagy két különálló entitás, mely különböző vágyakkal és igényekkel rendelkezik? Megvalósulhat-e egy személyben a „tökéletes”, az „igazi” vagy ehhez szükséges kiegészítenünk egymást?

Sebestyén Tímea, tanulmányait a Magyar Táncművészeti Főiskola balett szakán kezdte, majd a Budapest Táncművészeti Szakközépiskolában folytatta tanulmányait. Részt vett a MU Terminál első évfolyamában 2005-ben, jelenleg szabadúszó táncművész. Rendszeresen dolgozott együtt többek között a PR-Evolution Dance Companyval, Nagy Zoltánnal, illetve a Boom! Dance Collective egyik alapító tagja volt. A Zadam Társulattal 2008-óta folyamatosan dolgozik táncművészként, koreográfus asszisztensként és társalkotóként. Ezen kívül 2017-óta a Bozsik Yvette Társulat előadásaiban is rendszeresen vendégszerepel.

Előadók: Fehér Laura, Sebestyén Tímea
Zene: Jérôme Li-Thiao-Té
Videó: Téri Gáspár
Fény: Galkó Janka
Mentor: Zambrzycki Ádám

Koncepció / Koreográfia: Sebestyén Tímea

Támogatók: NKA, NKA Imre Zoltán Program Ideiglenes Kollégiuma, EMMI, Medáliák Egyesület, Műhely Alapítvány, Movein Stúdió
Az előadás a Nemzeti Kulturális Alap Imre Zoltán Programjának a támogatásával jött létre.

Az előadás időtartama: 44 perc

MŰSORVÁLTOZÁS! Compagnie Adrien M. & Claire B. x Limousine - Équinoxe (filmvetítés)

Hangvilla, színházterem

Ingyenes

"Mivel a koronavírus járvány miatt szeptember 1-jétől külföldi állampolgárok nem léphetnek be Magyarország területére, kénytelenek voltunk lemondani a szeptember 7-ei, francia Adrien M & Claire B – Hakanaï, és a szeptember 9-ei Nemzeti Táncszínház – Csillagok találkozása c. Nemzetközi Táncgála előadását. A francia együttes hozzájárulásával az Equinoxe, amely a Hakanaï élőzenével kísért előadásának felvétele, az előadás eredeti időpontjában, szeptember 7. 17:00-kor a Hangvilla nagytermében kivetítve, térítésmentesen megtekinthető lesz, valamint követhetik online, A Tánc Fesztiváljának Facebook-oldalán. A felvételt másnap a Veszprém Televízió a késő esti órákban ugyancsak levetíti."

A Hakanaï egyszemélyes táncelőadás, amely a táncos és mozgókép sorozatok párbeszédében bontakozik ki. A japán Hakanaï – melynek jelentése ideiglenes és törékeny, tűnékeny és mulandó – itt az álom és a valóság közötti létezést idézi meg.

Alapkoncepció, művészeti vezetés, szcenográfia és díszlet: Claire Bardainne & Adrien Mondot
Számítógépes dizájn: Adrien Mondot
Tánc : Akiko Kajihara, Virginie Barjonet, Satchie Noro, Francesca Ziviani alterning
Digitális interpretáció: Jérémy Chartier, Loïs Drouglazet, Rodolphe Martin alterning
Hangdizájn: Christophe Sartori, Loïs Drouglazet
Hangzó interpretáció: Clément Aubry, Jérémy Chartier, Loïs Drouglazet, Christophe Sartori, Pierre
Xucla alterning
Díszletterv és kivitelezés: Martin Gautron, Vincent Perreux
Digitális eszköztár: Loïs Drouglazet
Fénytechnika: Jérémy Chartier
Külső megfigyelő: Charlotte Farcet
Jelmez : Johanna Elalouf
Technikai rendező: Alexis Bergeron
Adminisztráció: Marek Vuiton
Produkció és jegyértékesítés: Joanna Rieussec
Produkció: Margaux Fritsch, Delphine Teypaz
Mediáció és produkció: Johanna Guerreiro

Az előadás időtartama: 40 perc

Bozsik Yvette Társulat – HA DÔ

Veszprémi Petőfi Színház

“Hol lelhetnek az emberek igazi otthonra?

Talán ott, ahol szeretetet és biztonságot találnak?

Ez lehet az oka az egész életünkben tartó

folytonos bolyongásnak?“

Tadashi Endo

A németországi Göttingenben élő és dolgozó Tadashi Endo az egyik legnagyobb ma élő butoh táncos és koreográfus, mesterei a butoh tánc megalapítói és ikonikus alakjai, Tatsumi Hijikata és Kazuo Ohno voltak. 25 éve vezeti a göttingeni MAMU butoh központot.

A HA DÔ – hullámmozgás című butoh előadást Tadashi Endo Brazília és Németország után Magyarországon mutatta be a 25 éves Bozsik Yvette Társulat előadásában. A közös bemutató egy 3 éves együttműködés végeredménye Tadashi Endo és a Bozsik Yvette Társulat között, melyet több intenzív butoh workshop előzött meg Budapesten.

Az előadás a modernkori háborúk szenvedőinek és halottainak mementója.

előadják: Hasznos Dóra, Hegedűs Zsófia, Hortobágyi Brigitta, Samantha Kettle, Krausz Alíz, Sebestyén Tímea, Frigy Ádám, Gombai Szabolcs, Indrei Ábel, Krizsán Dániel, Vati Tamás, Vislóczki Szabolcs, Zambrzycki Ádám

fényterv: Pető József

látvány: Vati Tamás

jelmez: Bati Nikoletta

zene: Daniel Maia

kreatív producer: Iványi Marcell

asszisztens: Joó Gyöngyvér

koreográfia: Tadashi Endo

Az előadás időtartama:  70 perc

Közép-Európa Táncszínház – Recortes

Hangvilla, színházterem

Az eredeti időpontra megvásárolt jegyek az új helyszínre, időpontra érvényesek, azokat becserélni nem szükséges.

A Recortes látásmódja nem engedi, hogy vágyainkon túlmutatva, saját érzelmeinket közvetítsék szavaink, tekintetünk. Mint mikor újságot olvasol és kivágod belőle a cikkeket, amik a kedvenc íródtól származnak. Élmények, tapasztalatok, olyan darabkák, amik emberi kapcsolatokról árulkodnak, főleg a szeretetről, a barátságról és az empátiáról. (Nincs empátia, a világ antipatikus lett, elvesztettük a kommunikáció képességét, számokká váltunk.) Barátok, család, szerelem, ismeretlenekkel való találkozás, a legegyszerűbb dolgok.

Hogyan viszonyulunk egymáshoz? Hogyan szeretjük vagy utasítjuk el a másikat? Hogyan reagálunk? Miképp okozunk a másiknak fájdalmat, amikor nem akarunk vagy épp amikor akarunk, ha már egy rosszalló tekintet is meg tudja változtatni valaki napját? Minden magunk mögött hagyott élmény egy következőt táplál és csak rajtunk múlik miként épül fel.

Két ember, egymástól távol, nem beszélnek egymással. Két ember, közel egymáshoz, nem néznek egymásra. Amikor megtalálják a közös hangot, még akkor sem néznek egymásra, csak egymás után. Nem kell mondaniuk semmit, a test beszél helyettük, a legalapvetőbb kapcsolódás. Másokhoz, magunkhoz, a kifejezéseinkhez, mindenhez. Minden rezdülésünk: egy nyitott könyv lapjai.

Néha elfelejtjük, hogy élvezzük is a táncot, hogy alkottunk valamit, hogy szeretjük. Próbálunk elmondani, viszonozni valamit, ehelyett gépekké válunk. Pedig ha együttműködünk, nagyszerűek vagyunk, erre emlékeztessük magunkat. És ne feledjük a narancsokat!

Előadók: Barna Krisztián, Bozsányi Liliána, Dabóczi Dávid, Gyevnár Réka, Horváth Adrienn, Joó
Renáta, Mádi László, Ungi Krisztián

Fény: Fogarasi Zoltán
Jelmez: Szűcs Edit
Öltöztető: Deák Orsolya
Asszisztens: Eduardo Zúñiga
Koreográfus: Gustavo Ramirez Sansano

Támogatók: Emberi Erőforrások Minisztériuma, NKA, Budapest Főváros Önkormányzata, Erzsébetváros, Közép-Európa Táncszínház Alapítvány, Nemzeti Táncszínház

Az előadás időtartama: 50-55 perc

ELMARAD! Compagnie Adrien M. & Claire B. – Hakanaï
HELYETTE: Equinoxe filmvetítés 17.00-kor

Hangvilla, színházterem

"Mivel a koronavírus járvány miatt szeptember 1-jétől külföldi állampolgárok nem léphetnek be Magyarország területére, kénytelenek voltunk lemondani a szeptember 7-ei, francia Adrien M & Claire B – Hakanaï, és a szeptember 9-ei Nemzeti Táncszínház – Csillagok találkozása c. Nemzetközi Táncgála előadását. A francia együttes hozzájárulásával az Equinoxe, amely a Hakanaï élőzenével kísért előadásának felvétele, az előadás eredeti időpontjában, szeptember 7. 17:00-kor a Hangvilla nagytermében kivetítve, térítésmentesen megtekinthető lesz, valamint követhetik online, A Tánc Fesztiváljának Facebook-oldalán. A felvételt másnap a Veszprém Televízió a késő esti órákban ugyancsak levetíti."

A Hakanaï egyszemélyes táncelőadás, amely a táncos és mozgókép sorozatok párbeszédében bontakozik ki. A japán Hakanaï – melynek jelentése ideiglenes és törékeny, tűnékeny és mulandó – itt az álom és a valóság közötti létezést idézi meg.

Alapkoncepció, művészeti vezetés, szcenográfia és díszlet: Claire Bardainne & Adrien Mondot
Számítógépes dizájn: Adrien Mondot
Tánc : Akiko Kajihara, Virginie Barjonet, Satchie Noro, Francesca Ziviani alterning
Digitális interpretáció: Jérémy Chartier, Loïs Drouglazet, Rodolphe Martin alterning
Hangdizájn: Christophe Sartori, Loïs Drouglazet
Hangzó interpretáció: Clément Aubry, Jérémy Chartier, Loïs Drouglazet, Christophe Sartori, Pierre
Xucla alterning
Díszletterv és kivitelezés: Martin Gautron, Vincent Perreux
Digitális eszköztár: Loïs Drouglazet
Fénytechnika: Jérémy Chartier
Külső megfigyelő: Charlotte Farcet
Jelmez : Johanna Elalouf
Technikai rendező: Alexis Bergeron
Adminisztráció: Marek Vuiton
Produkció és jegyértékesítés: Joanna Rieussec
Produkció: Margaux Fritsch, Delphine Teypaz
Mediáció és produkció: Johanna Guerreiro

Az előadás időtartama: 40 perc

Pécsi Balett – Belső vonzás, Közép-Európa Táncszínház – Verso (IZP)

​Hangvilla, színházterem

Belső vonzás, Verso

Belső vonzás

Molnár Zsolt koreográfiája az emberi kapcsolatok létrejöttét vizsgálja. „Hogyan és miként lesz számunkra szimpatikus valaki, hogyan születik meg egy pillantás alatt a szerelem? Mi az a belső rezgés, amelyik egymás felé fordít bennünket? Milyen fázisokon megy keresztül a férfi-nő kapcsolat, a barátság, egy csoport kialakulása a harmonikus befejezésig? Kapcsolataink meghatározzák életünk és személyiségünk fejlődését, sosem tudhatjuk, mikor találkozunk olyasvalakivel, aki egész életünket végigkíséri.”

Molnár Zsolt a Pécsi Balett magántáncosa, a Belső vonzás harmadik önálló koreográfiája, melynek bemutatója 2019. március 18-án volt Pécsett, a Kodály Központban.

Táncolják: Frank Edina, Karin Iwata, Kócsy Mónika, Ujvári Katalin Harangozó-díjas, Koncz Péter, Szabó Márton, Matola Dávid, Varga Máté

Zene: montázs
Jelmez: Vincze Brigitta
Koreográfus: Molnár Zsolt Harangozó-díjas

Az előadás időtartama: 30 perc

SZÜNET

Verso

(Imre Zoltán Program)

Verso, mint a dolgok visszája, ellentétes oldala. Az előadás egy kifordított, párhuzamos értelmezésű világ, esztétikai és filozófiai kérdésekkel foglalkozó, a megszokottól eltérő, ellentmondásos olvasztótégely, amiben olyan karmával találjuk szemben magunk, amit nem ok-okozat követ, mégis valahogy tetteink, vagy vágyaink okán jön létre, ám a nem várt módon. Ez a véletlenszerűség szülte kifordult világ a tetteink előre láthatatlan következményeivel jön létre. Nem a megszokott rendben, és várt módon zajlik a mozgás ebben a létben. A mozdulatok maguk is mintha a visszájukra lennének hajtogatva, nem abban az irányban haladnak, ahogy azt a logika megkövetelné. Ez a kifordított világ a teljes őrületig facsarja, kiveti magából a benne létezőt, és csúcspontján visszahuppan a valóság realitásába. Hogyan, hányféleképen kaphatunk fonákot az életben? A kérdés már önmagában nem megszokott módon van feltéve, hiszen ezt a jelzőt ritkán, vagy épp soha nem használjuk az életre reflektálva. A válasz, az alacsony, vagy túl magas cél, esetenként az eszközök helytelen használatában nyilatkozik meg. Greguss Ágost (bölcseleti doktor) szerint a fonákság, az aljas (alacsony)-ból fejlődik és gyarlóságot jelez, de valami kellemesnek a túlhajtásából is eredhet, mint például az oktalan jószívűség mások felé, ily módon átmenetet képez a komikumba. Akár drámai köntösbe bújtatva, olyan pillanatok teremtése lehet ez, ahol kettős jelentéssel bíró érzetek kelnek életre.

Előadók: Bozsányi Liliána, Dabóczi Dávid, Gyevnár Réka, Horváth Adrienn, Joó Renáta

Fénytervező: Fogarasi Zoltán
Öltöztető: Deák Orsolya
Mentor: Szögi Csaba
Zeneszerző: Mádi László
Koreográfus: Mádi László

Az előadás időtartama: 50 perc

Gangaray Dance Company – Luna (IZP)

Agóra, színházterem

Az előadás megtekintése 14 éves kortól ajánlott.

(Imre Zoltán Program)

A LUNA című előadásnak célja, hogy minőségben reprezentálja a valós és létfontosságú eszközt, a tánc kifejező erejét. Az est folyamán a néző betekintést nyerhet egy olyan fizikai állapotba, ahol a gravitáció elképesztő erejével játszadozva, annak tereit ferdítve, különböző energiákkal dolgozva hozz létre egy egységet. Az, ami belül (bennünk) történik, sosem tud maradéktalanul azonos lenni azzal, ami „kívül” – velünk történik aktivitásunk, cselekedeteink során. Bár a világban való minden jelenlétünk szerepszerűként működik, elgondolkodtató jelentőséggel bír. Kik is vagyunk voltaképpen, ha „szerepeinkkel” nem vagyunk azonosak? Van valami tehát, ami nem oldódik belőlünk a világban, nem tud „külsővé” lenni, bármennyire is szeretnénk olykor-olykor. De létezik-e ez a mindannyiunkban feltételezhető „én-mag”, ha nem igazán objektiválható, nem kaphat kifejezést? Nos, ennek a sajátos kettősségnek, létezésünk mélyrétegében fellelhető törésvonalnak kíván a darab művészi formát adni, nonverbális kifejezést. Maday Tímea Kinga Magyarországon páratlanul kimagasló szakmai múltjában, olyan tapasztalatra tett szert a nemzetközi szféra kimagasló művészeivel együtt dolgozva, amely által olyan eszközhöz nyúl, ahol a tiszta mozgáskultúrát használva jeleníti meg gondolatait. Olyan világhírű együttesekkel és alkotókkal dolgozott, mint Rosas, Anne Teresa de Keersmaeker, Cirque du Soleil, Hofesh Shechter, Anouk van Dijk, David Hernandez és Falk Richter, amely egyértelműen a sokszínűségre ad okot.

Táncművészek: Bali Boglárka, Baumgartner Krisztina, Gaál Júlia, Horváth Zita, Mangi Kornélia, Nyeste Adrienn, Varsányi Szonja Zoé
Konzulens: Hámor József
Zene: Montázs
Fény: Vajda Máté
Jelmeztervező: Maday Tímea Kinga
Koreográfus-rendező: Maday Tímea Kinga

Az előadás időtartama: 50 perc

Feledi Project – NO EXIT (premier)

Latinovits-Bujtor Játékszín

Az egyén önképének szembeállítása a környezetével. A NO EXIT előadás Jean-Paul Sartre egyik legismertebb darabjából a Zárt tárgyalásból inspirálódik.

Három ember össze van zárva. Próbálják kitalálni, hogy miért kerültek oda, és miért pont ezekkel a személyekkel zárták őket egy helyiségbe.

Hogy érezheti magát az az ember, akit egy ismeretlen helyen összezárnak két vadidegennel? Feszélyezve? Bizalmatlanul? Kételyek között?

Lehetetlen önmaguk elől menekülni, mivel a másik állandóan ott van, és nem kerülheti el a másik kettő pillantását, ugyanakkor képtelen is a másik kettő nélkül élni, mert szüksége van azok létezésére. Ebben a világban nincs menekülés, egy végtelen játszma.

Az ember nem képes önmagát objektíven nézni, ezért kénytelen egy másik szemével látni saját magát.

Lélektani tükröt állít az ember elé, amely megfontolásra, odafigyelésre érdemes. Hiszen ki ne követne el bűnöket az életében, ám ezeket pedig, ha akarjuk ha nem, visszaköszönnek ránk.

Előadják: Horváth Zita, Tóth Brigitta, Feledi János
Zene: montázs
Díszlet: Minorics Krisztián
Jelmez-látvány: Feledi János
Világítás: Hepkó Miklós
Rendezés-koreográfia: Feledi János

Az alkotó a Magyar Művészeti Akadémia Művészeti Ösztöndíjprogramjának ösztöndíjasa.

Támogatók: NKA, A Tánc Fesztiválja, Pro Progressione, Műhely Alapítvány

Az előadás időtartama: 45-50 perc, szünet nélkül

ELMARAD! Nemzeti Táncszínház – Csillagok találkozása – nemzetközi táncgála

Hangvilla, színházterem

A Nemzeti Táncszínházzal közösen létrehozott Csillagok Találkozása – Nemzetközi Táncgála ezévben elmarad, a következő év fesztiválján lesz csak látható.

Nemzetközi balettgálaelőadás jelentős balettegyüttesek jelenlegi sztárjainak és a jövőbeli reménységeinek előadásában. Látványos részletek a modern táncvilágirodalomból, valamint ismert virtuóz szólók, kettősök a világhírű, klasszikus balett repertoárból, a düsseldorfi Deutsche Oper am Rhein, a Grazi Opera, a Lengyel Nemzeti Balett, a Magyar Nemzeti Balett, a Portugál Nemzeti Balett, a Szlovák Nemzeti Balett, valamint a Brünni Nemzeti Színház balettegyüttese szólista táncművészei előadásában.

Duda Éva Társulat – MIRROR

Hangvilla, színházterem

Az eredeti helyszínre megvásárolt jegyek az új helyszínre érvényesek, azokat becserélni nem szükséges.

Az előadás megtekintése 12 éves kortól ajánlott.

A Duda Éva Társulat 10. jubileumi évfordulójára készült produkciót a XX. Budapest Táncfesztivál keretében mutatta be az együttes 2020 márciusában. A tíz év emblematikus momentumaira visszatekintő MIRROR című előadás korábbi művek anyagainak átdolgozásából és újrafogalmazásából született egy lendületes, fiatal csapattal.

A MIRROR a Társulat műfajilag egyik legtisztább produkciója, kiváló táncosokkal, akik képességeik legjavát állítják csatarendbe. A színpad akár egy küzdőtér, ahol mindenkinek ki kell vívnia a közösségen belüli szerepét. Intenzív koreográfiák fűződnek egy dinamikus láncba, lendületes és akrobatikus mozgáselemekkel, Duda Éva sajátos alkotói stílusjegyeivel, mely minden pillanatban érvényesül. Erővel teli, agilis figurák suhannak a térben, rendkívüli energiákat felszabadítva, egyik pillanatban a levegőben repülve, míg a következőben már a földön gurulva, magukat saját teljesítőképességük határán átlökve egy izgatott, hajszolt légkörben. A törtető csapat tagjai a rivális dominciaharcot követően egymást támogatva lelnek nyugalomra, míg legvégül élvezetet találnak egymásban. Szélsőséges érzetek követik egymást, a legnyersebb energiáktól egészen a plasztikus erotikáig az élettel teli porondon.

Duda Éva főként korai művei a fizikalitáson, a dinamikán és nagy mennyiségű energiák felszabadításán alapulnak. A MIRROR ezekhez a szempontokhoz tér vissza, felébresztve az alkotóban rejlő kivételes lendületességet, kiegészülve az elmúlt 10 év tapasztalataival, lehengerlő táncosok előadásában, összességében a társulat legautentikusabb Duda Éva alkotását hozva létre.

Táncosok: Bacsó Gabriella, Csuzi Márton, Füzesi Csongor, Gaál Júlia, Ivanov
Gábor, Lukács Levente, Temesvári Zsófia, Vitárius Orsolya

Zene: Kunert Péter, Gryllus Ábris, Astor Piazzola (montázs)
Zenei szerkesztő: Kovács Jeromos
Fénytervező: Pető József
Koreográfus-asszisztens: Csák Beatrix
Produkciós vezető: Huszár Ágnes
Vendég koreográfusok: Gregor Lustek, Rosana Hribar

Koreográfus: Duda Éva

Támogatók: EMMI, NKA, Budapest Főváros XI. kerület Újbuda Önkormányzata, Summa Artium Kultúratámogató Magánalap, Műhely Alapítvány

Az előadás időtartama: 40 perc

Oberfrank Réka, Rácz Réka – After ever after (IZP)

Latinovits-Bujtor Játékszín

Az előadás megtekintése 16 éves kortól ajánlott.

Szingli, kapcsolatban van, házas, elvált, szerető, fiatal, idős, tapasztalt, tapasztalatlan. A 21. században, vagy annál régebbi időkben, jó módban, vagy szegénységben. Az érzések, az állapotok közösek, de mégis mindannyian másképpen reagálunk rájuk. Lesz ami stabil, van ami megborul, visszaáll, vagy elmúlik, átalakul. #orokkonorokke

Ebben az előadásban az alkotók a társkereséshez fűződő saját, illetve környezetükben tapasztalt hatásokat feldolgozva hozták létre e folyamatot, ahol végighaladva egy lelki úton mutatnak fel ismert helyzeteket, érzéseket, képeket melyek a mai párkapcsolati kultúrában aktívan létező elemek. Végigkövethetjük, mit is jelent ma nőnek lenni, mik a tradicionális képeink erről, illetve mai, modern változataikkal is találkozunk. Ezek beleszőve egy absztrakt személyes térbe válnak élővé. A két táncos hol találkozik, hol saját útját járja egymás mellett. Annak ellenére, hogy egyéni folyamatokon mennek keresztül, állapotaik között mégis sok relációt vélhet felfedezni a néző.

Előadók: Rácz Réka, Oberfrank Réka

Zene: Csizmás Andris
Fény: Pete Orsolya
Mentor: Molnár Csaba

Alkotók: Horváth Nóra, Oberfrank Réka

Támogatók: Sín Kulturális Központ, NKA, Mu Színház, Új Előadóművészeti Alapítvány. Az előadás a Nemzeti Kulturális Alap Imre Zoltán Programjának támogatásával jött létre.

Az előadás időtartama: 35 perc

“Köszönjük, Magyarország!”

Hangvilla

Kísérőprogram – ingyenes

“Köszönjük, Magyarország!” program keretében támogatott előadó-művészeti produkció

Tóth Laura – Get out of hand

Kulcsár Noémi Tellabor Társulat – Sok hűhó semmiért

​Hangvilla, színházterem

Díjkiosztó és gálaműsor

A híres vígjátékon alapuló táncelőadásban két szerelmespár viszontagságos, de mulatságos kalandjainak lehetünk a szemtanúi. A tét nem kicsi: lehetséges, hogy az örökké civakodó-háborúskodó Beatrice és Benedetto végül szerelmesek legyenek egymásba? És a szerelmes Hero és Claudio valóban egymáséi lehetnek, miután éket ver közéjük egy ármánykodó gonosztevő?
Kulcsár Noémi koreográfus előadásában a tőle megszokott letisztult, újszerű és merész táncos formákkal dolgozik, miközben elmeséli a testek nyelvén Shakespeare klasszikus történetét.

Előadják: Tellabor társulat

Dramaturg: Cseh Dávid

Koreográfus: Kulcsár Noémi

 

 

 

Jegyvásárlás a Tourinform Veszprém irodában (Óváros tér 2.), illetve online a jegy.hu oldalon.

 


Szabályzat – Hangvilla

"Tisztelt Közönségünk!

Kérjük, hogy a koronavírus-járvány terjedésének csökkentése érdekében, az alábbi szabályok és ajánlások betartásával járuljanak hozzá, hogy a Hangvilla épülete és rendezvényeink látogatása minél biztonságosabb legyen!

  • A Hangvilla épületét és rendezvényeinket egészséges, betegségre utaló tüneteket nem mutató, magát egészségesnek érző személyek látogathatják
  • Az épületben több ponton biztosítunk kézfertőtlenítési lehetőséget, kérjük, vegyék igénybe ezeket belépéskor
  • A maszk viselése erősen ajánlott a Hangvilla egész területén, különös tekintettel azokra a helyekre, ahol nem tartható a védelmet jelentő másfél méter távolság (sorbanállás, nézőtér, stb.)
  • A ruhatárba, valamint a nagyterem nézőterére bemenni és azt elhagyni a szervezők által meghatározott, fokozatos módon lehet
  • Az épületben fokoztuk a takarítás gyakoriságát közönségforgalmi tereinken, különös tekintettel a mosdók, pultok, kilincsek fertőtlenítésére és a nézőtér átszellőztetésére
  • Kizárólag tünetmentes dolgozók vehetik fel a munkát az intézményben

Kérjük, segítsen, hogy holnap is nyitva lehessünk!"

Cím: 8200 Veszprém
Esemény időpontja:2020.09.06. - 2020.09.10.